Racó informatiu

L’objectiu d’aquest apartat és oferir un canal d’informació actualitzada sobre prestacions, activitats, tallers, notícies interessant, recursos educatius on-line…per a famílies amb menors.

AJUTS, PRESTACIONS, BEQUES I ALTRES INFORMACIONS D’INTERÈS PER A FAMÍLIES AMB MENORS

Podeu trobar-les resumides en aquest díptic, que us podeu descarregar clicant a l’enllaç díptic Informació sobre ajudes per a famílies amb menors.

ENTITATS D’INTERÈS

ACPAD (Associació Comarcal per a la Promoció i Ajut a les persones amb
Discapacitat)
L’ACPAD és una associació que té la funció de vetllar per les persones amb qualsevol
tipus de discapacitat de la comarca del Ripollès i les seves famílies. Està formada
per un grup de professionals, familiars: pares, mares, germans… i persones
sensibilitzades amb la discapacitat.

Contacte: acpadripolles@gmail.com o telèfon 621271485.

SOM PREMATURS (Associació de Prematurs de Catalunya)
És una associació creada el 2015 amb l’objectiu d’acompanyar i donar resposta a les
necessitats de les famílies amb infants prematurs. www.somprematurs.cat

Associació Asperger Catalunya
És una entitat sense ànim de lucre formada per famílies amb un o més membres
dins l’espectre de l’autisme, que treballa dia a dia per aconseguir la plena inclusió, la
igualtat d’oportunitats i millorar l’autonomia tot empoderant el col·lectiu.
www.asperger.cat

A Osona hi ha l’associació Síndrome d’Asperger Osona.
www.aspergerosona.blogspot.com

FANOC. Famílies Nombroses de Catalunya
És una associació sense ànim de lucre, apolítica i aconfessional, que lluita per evitar
la penalització i tracte injust de les famílies nombroses. www.fanoc.org

Centre Tàndem
Podeu consultar els nostres articles a través de les xarxes socials del centre,
Facebook i Instagram, així com també el nostre Blog

LLOCS WEB D’INTERÈS I APPS

Calaix de recursos: web

És una pagina web de la Generalitat que, a través d’enllaços, ens dóna a conèixer  respostes a aquelles preguntes o dubtes que tenim sobre els nostres fills. En aquest espai es pot accedir a llistats i enllaços de recursos (llibres, guies, pàgines web) que ens faciliten eines d’interès per treballar tot allò que ens té preocupats com a pares.

Les temàtiques que si presenten són:

• Ser pares i mares: parentalitat positiva, vida en família, competències i autoestima parentals.
  • Afecte i comunicació: educació emocional i gestió de conflictes, l’estreta línia entre estima i autoritat, autonomia i límits…
  • Salut i cura: principis pel benestar físic.
  • Hàbits i conductes: menjar, dormir, jugar, com promoure hàbits i conductes saludables?
  • Joc i aprenentatge: jocs i activitats de lleure per afavorir aprenentatges.
  • Noves tecnologies: webs educatives, eines per a l’ús responsable de les noves tecnologies.
  • Lleure i entorn
  • Xarxes de suport

Visiteu la web Calaix de recursos

Adaptacions i suports:
BJ Adaptacions

Neix un fill de Gencat
Què cal fer si neix un fill. Generalitat de Catalunya

Guia de prestacions i serveis a les famílies del Departament de Drets Socials

Guía de ayudas sociales y servicios para las familias del Govern d’Espanya, Ministeri de Drets Social i Agenda 2030