41 INFANTS INICIEN LES ACTIVITATS DEL PROGRAMA CAIXAPROINFÀNCIA, COORDINAT PEL CENTRE TÀNDEM

Aquest estiu s’han iniciat les activitats del programa CaixaProinfància als municipis de Ripoll i Sant Joan de les Abadesses, després de la signatura del conveni entre els dos municipis, el Consorci de Benestar Social del Ripollès i la Fundació “la Caixa” a finals de l’any passat.

El programa es desenvolupa a través d’un treball en xarxa entre organitzacions del tercer sector del territori i el Centre Tàndem de la Fundació MAP és l’entitat coordinadora i referent. També és entitat prestadora de serveis, juntament amb Càritas, i es treballa conjuntament amb el Consorci de Benestar Social del Ripollès per detectar les necessitats de les famílies de la comarca.

Aquest estiu s’han pogut fer les primeres accions. La més destacada ha estat la participació, de manera inclusiva, de 29 nens i nenes als casals d’estiu organitzats pels ajuntaments de Ripoll i Sant Joan de les Abadesses. També s’han iniciat dos grups d’estudi assistit, dos reforços escolars individuals, dos grups de logopèdia i un d’atenció psicomotriu. En total, s’han pogut beneficiar del programa 41 nens i nenes de 38 famílies. Actualment s’està treballant en la planificació de les activitats que s’obriran al llarg del curs 2020-2021.

Recordem que Proinfància, d’Obra Social “la Caixa”, es dirigeix a famílies amb menors en situació de vulnerabilitat o risc d’exclusió social i econòmica, amb la finalitat de promoure i acompanyar el seu desenvolupament de forma integral, afavorint les polítiques de millora de l’equitat i la cohesió social.

El proper curs es preveu arribar a 50 famílies, a les quals es garantirà la promoció educativa i social a través dels subprogrames de reforç educatiu, educació no formal i temps lliure, suport familiar, atenció psicoterapèutica i promoció de la salut.

Casal Estiu Actiu – Foto: Ajuntament de Ripoll
Aquesta entrada ha esta publicada en Centre Tàndem. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.