30 INFANTS A LA JORNADA ODONTOLÒGICA DE RIPOLL PER A FAMÍLIES VULNERABLES

30 nens i nenes de 19 famílies del Ripoll van participar aquest dimarts 25 d’octubre al matí a les Jornades Odontològiques organitzades pel Centre Tàndem de la Fundació MAP i el CAP de Ripoll, en el marc del projecte CaixaProinfància i el programa Invulnerables per a la inclusió social infantil i familiar.

Es tracta d’una iniciativa que proporciona revisions bucodentals gratuïtes als infants de les famílies amb menys recursos. La major part dels tractaments que requereixin els infants visitats es gestionaran des de la sanitat pública, mentre que els que necessitin una intervenció específica es derivaran als i les dentistes del territori que s’han adherit a la Xarxa d’Odontologia Solidària. En el cas de Ripoll: el centre Dental Ripoll, el Centre Dental i d’Ortodòncia, la Clínica Dental Dr. Miguel Velilla i l’OC Max. En les revisions fetes, només s’han detectat 3 casos que es derivaran a aquesta xarxa.

Durant les Jornades d’ahir també es van treballar els hàbits higiènics amb les famílies.

El programa Invulnerables, liderat per Sor Lucía Caram, es va presentar a la comarca el mes d’abril passat per establir una xarxa de col·laboració entre entitats i empreses privades i les entitats que gestionen el programa CaixaProinfància d’atenció als infants en risc de vulnerabilitat de Ripoll i Sant Joan de les Abadesses. Una col·laboració que ha de permetre donar cobertura econòmica a les accions i activitats on no arriba el programa, com les revisions odontològiques.

Aquesta entrada ha esta publicada en Centre Tàndem. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.