BALANÇ POSITIU DEL PROGRAMA CAIXAPROINFÀNCIA 2022

Divendres 10 de febrer al matí es va reunir la Taula de seguiment del programa CaixaProinfància als municipis de Ripoll i Sant Joan de les Abadesses, a la seu del Consorci de Benestar Social del Ripollès.

Hi eren presents representants de totes les institucions participants al programa: Fundació “la Caixa”, ajuntaments dels dos municipis, Consell Comarcal i Consorci, Fundació MAP-Centre Tàndem, Càritas, ensenyament i salut. Un treball conjunt que és “la clau del projecte”, segons els membres de la Taula.

El programa de CaixaProinància té 16 anys d’existència i compta amb 180 xarxes al territori, repartides per tot l’Estat Espanyol. La de Ripoll-Sant Joan de les Abadesses hi és des del 2019 i suposa que cada any 50 famílies del territori en situació de vulnerabilitat i els seus infants puguin ser atesos. Durant el 2022, s’han atès 82 infants de 50 famílies. L’objectiu és fomentar el desenvolupament i fer un acompanyament integral als infants d’aquestes famílies, que van dels 0 als 18 anys, per a la seva promoció socioeducativa. Per això aquests infants reben atenció psicoterapètucia, reforç escolar, suport a les seves famílies, ajuts per participar en activitats de lleure i extraescolars i atenció oftalmològica i odontològica, entre d’altres.

La Fundació “la Caixa” aporta 76.500 euros l’any perquè es pugui dur a terme aquesta atenció al territori: 56.000 € que van directament a les activitats per als infants i les famílies, 7.500 € per poder-ne fer l’acollida i l’acompanyament i 13.000 € per a coordinació i infraestructura.

Al territori, la Fundació MAP és l’entitat coordinadora, referent i prestadora de serveis del programa a través del Centre Tàndem, i compta el suport de Càritas com a prestadora de serveis, mentre que el Consorci de Benestar Social del Ripollès és l’entitat encarregada d’identificar i localitzar les situacions de pobresa i vulnerabilitat susceptibles d’entrar al programa.

El 81% dels nens i nenes que participen al Proinfància a Catalunya es graduen de la ESO. “Nosaltres esperem poder replicar aquest èxit al territori”, sentenciava Joan Maria Roig, regidor de Salut i Benestar Social de l’Ajuntament de Ripoll. Per la seva banda, Joaquim Colomer, president del Consorci de Benestar Social del Ripollès, desitjava que amb l’arribada dels fons Next Generation, la inciativa es pugui fer extensiva a més població del Ripollès.

Aquesta entrada ha esta publicada en Centre Tàndem. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.